HTML

Női Napozó - ahol a nők politizálnak

"Nyissak egy női napozó szekciót?"
TWA

Nos, megnyitottuk magunknak. A blogot csak nők írják, a téma csak a politika. Száz százalékos női kvóta a jövő politikusnőiért, oldalfüggetlenül.
Címünk: noinapozoblog@gmail.com

Friss topikok

Facebook

Linkblog

Csak az biztos, hogy elárvult

2011.03.23. 09:51 Női Napozó

Nincs ma olyan párt, amire szavaznék, sem olyan csoport, amely azt jeleníti meg, amit a világról gondolok. Nem tudom, mennyire vagyok egyedül, vannak-e és hányan, akikkel összetartozunk.

Lantos Gabriella írását olvasva keserédes boldogság töltött el: igen, én vagyok az elárvult konzervatív. Igaz, mióta az MDF rohamosan elfeledtette 2009. nyári önmagát és (nem bizonyítható, de sejthető külső segítséggel, valamint) félelmetesen hatékony önpusztítással kinyírta magát a 2010-es választásokra, nincs pártom. A Fidesz sem az. Mégis úgy gondoltam még tavaly tavasszal: ha a másik verzió az MSZP, akkor már inkább a Fidesz. A baloldalhoz soha nem volt semmilyen közöm. S bár nem szavaztam a Fideszre, úgy drukkoltam nekik, mint a sajátjaimnak. Sokat vártam tőlük, most csalódott vagyok.

Aztán megjelent két, számomra ismeretlen nevű harcos, és megmondták Lantos Gabriellának. Írásukból túl sok minden nem derült ki, de két dolog biztosan. Egy: létezik egy klub, amely lényegében Orbán Viktor elkötelezett rajongói köréhez sorolható; magát tekinti konzervatívnak és saját tolvajnyelvvel rendelkezik. Kettő: én nem tartozom oda, nem értem, mit beszélnek; holott azt pontosan értem – mindenféle előtanulmány és kötelezőnek vélt fellengzős beltitkok ismerete nélkül is–, hogy miről írt Lantos Gabriella.

Ha tehát ők „a konzervatívok”, akkor én nem vagyok az. Csak elárvult. Nem fogok küzdeni szavak birtoklásáért, vigyék.

Én pedig megmaradok magányos(?) reménykedőnek. Remélem, hogy ebben az országban egyre több az olyan ember, aki elsősorban független, mert csak  „független polgárság tudna véget vetni az 1990 óta tartó vircsaftnak”. Olyan, akit nem lehet befolyásolni, kényszeríteni, megfélemlíteni, irányítani. Akit nem kell „megvédeni” minden szembe jövő akadálytól, mert köszöni szépen, majd megvédi önmagát. Aki képes anyagiakban függetleníteni magát a mindenkori politikai vezetéstől. Itt nem csupán állami megrendelésekre és közalkalmazotti státuszokra gondolok, de kézivezérelt rezsiköltségre és évente változó családpolitikai juttatásokra is. Aki úgy tekint az államra, hogy azt mi közösen azért működtetjük, hogy megszervezze közös életünket – s így sokkal jobban kötődik az államhoz, mint felelős adózó és felelősen politizáló, de sokkal kevésbé, mert nem igényli, hogy az helyette gondolkodjon a világ dolgairól.

Valami ilyesmi volna az alapvetés. A függetlenség. Az ideológiák, világnézetek csak ezután következnének, és természetes, hogy ebben sokfélék vagyunk.

Mert én keresem, hogy mi köt minket magyarként össze; nekem fáj a közös nemzeti ünnepek hiánya; én szeretném, hogy minden gyereket magyarrá neveljenek az iskolában – senki ellen sem, hanem tartalommal megtöltve, önmagáért. Nekem dilemma, hogy ki akarom rakni a nempártzászló nemzeti lobogót a házamra. Engem foglalkoztat, hogy hogyan legyünk magyarként optimisták és sikeresek, hogyan lehetnénk magunk számára szerethető brand. Szerintem családban élni a legjobb dolog a világon és szülessen csak minél több gyerek; ehhez a társadalomnak ideális körülményeket kell teremtenie (a mostaniak nem azok).

Másokat pedig más foglalkoztat. Ugyanazokról a kérdésekről az ellenkezőjét gondolják, másként látják a világot, és ez így van jól. Ha az alapvetés ugyanaz, ha a függetlenség a közös nevezőnk, összetartozunk, mint vitapartnerek. Mindannyian polgárok vagyunk*. Persze nem lesz azonos a pártunk. Hiba volna olyan politikai formációt létrehozni, amit csupán a polgári gondolkodás tart össze, mert az első fuvallat szét fogja szakítani.

De ha már itt tartunk: jó lenne, ha valaki gründolna egy trendi, konzervatív pártot, mert nincs kire szavaznom 2014-ben.

kov_vacs

*Tóth István György, a TÁRKI vezérigazgatója az első rész utolsó illetve a második rész első perceiben beszél az államtól független polgárságról. 

4 komment

Címkék: fidesz mdf magyarság konzervatív új párt konzervatív párt kov vacs lantos gabriella

A bejegyzés trackback címe:

https://noinapozo.blog.hu/api/trackback/id/tr122764304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megszűnt 2011.03.23. 12:46:55

Ez az egész, ahogyan felvetetted, igen. Csak pártban nincs olyan, hogy tökéletes, vagyis minden pontjában alkalmazkodjon az én igényeimhez.

Amiket felsoroltál, az úgy minden.

Valami ellen nagyon nehéz szavazni úgy, hogy nem valaki mellett - egészen.
Mondjuk a kétharmados többség ellen. Ez úgy biztos volt bennem, de aztán tényleg semmilyen alternatívát nem láttam és most azon vagyok, hogy megbékéljek jobboldali énemmel, ami félig liberális. Nem könnyű összehozni.

kov_vacs 2011.03.23. 17:25:17

@knausz: "Csak pártban nincs olyan, hogy tökéletes, vagyis minden pontjában alkalmazkodjon az én igényeimhez."
Nem is kell, hogy egy párt minden pontban alkalmazkodjon. Sőt, örülnék, ha akár nyilvánosan is zajlana párton belüli vita egyes megoldásokról.

Amiben "tökéletesnek" kell lennie, az nem a konkrét válasz egy aktuális problémára, hanem az általános motiváció. Például az én vágyott pártom a jobboldali polgárokat képviseli, tehát azokat, akiknek hangsúlyosan fontosak a nemzeti (de le van járatva már ez a szó) ügyek, de államtól független emberek (szeretnének lenni minél jobban).
Ez egészen biztosan nem néppárt, ami megígéri, hogy mindenkinek jobb lesz, csak most pirosfehérzölddel vagy éppen anélkül, illetve több pénzt a zembereknek és nea zemberekkel fizettessék meg.
Lehet, hogy a vágyott pártom konkrét megoldási javaslata nem fog tetszeni, de legalább a céljuk nem fog 180 fokkal eltérni az enyémtől.

anyátok 2011.03.24. 21:11:34

@kov_vacs: Továbbá, leendő pártomnak legyen kilátása a világ, tehát Európa, és az összemberiség jövőjére is. Vagyis: spektrumában ott legyen a zöld is!

kov_vacs 2011.03.24. 23:52:27

@anyátok: No, akkor a tied zöld, az enyém ugyan nem az :) Az én pártomban ugyanúgy érdemben foglalkoznak a környezetvédelmi kérdésekkel, mint pl. a hadüggyel és az oktatással, de nem tartozik a fő mozgatórugóik közé. Nekem a "zöld" sokszor egyfajta új vallás. A "vallásos" pártok is elférnek a palettán, de az enyém nem az. (Pl. én környezetvédelmi megfontolásból vagyok atomerőműpárti.)
süti beállítások módosítása